ANBI Informatie

ANBI

Kerken vallen onder de regeling van "Algemeen Nut Beoogde Instellingen", ook wel ANBI genoemd. Dit betekend dat giften aan kerken fiscaal aftrekbaar zijn. Hiervoor kunt u onder andere een meerjaren overeenkomst opstellen. Informeer hierover bij uw kerkrentmeester. Ook op de site van de belastingdienst is hierover meer informatie te vinden, ANBI Belastingdienst.

Zowel de kerk van Bergharen-Hernen als de kerk van Horssen beschillem over een ANBI goedkeuring. Informatie hierover is op deze website te vinden via onderstaande links.

ANBI College van Kerkrentmeesters Bergharen-Hernen

ANBI College van Kerkrentmeesters Horssen

ANBI Diaconie Bergharen-Hernen

ANBI Diaconie Horssen

Voor meer informatie over ANBI of de financiële situatie van uw kerk kunt u zich richten tot u college van Kerkrentmeesters of de diakenen van uw gemeente via het contact formulier.